HEEELLLPPP!!! - Reisverslag uit Boksburg, Zuid-Afrika van Nienke Lindt - WaarBenJij.nu HEEELLLPPP!!! - Reisverslag uit Boksburg, Zuid-Afrika van Nienke Lindt - WaarBenJij.nu

HEEELLLPPP!!!

Door: Nienke Lindt

Blijf op de hoogte en volg Nienke

08 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Boksburg

Lieve mensen,

Ik zit in Boksburg, Zuid-Afrika! Ik ben gister heelhuids aangekomen, na een tussenstop op Dubai. Precies daar, op de toiletten van Dubai international Airport, ondervond ik mijn eerste cultuurschok. Bij het binnentreden van de damestoiletten, valt mijn oog op een geel bord met in dikgedrukte zwarte letters; ' male assistance accepted' Eu... Oké? En ik maar denken dat ik al zelfstandig naar het toilet kon.. Ik heb mijn potjeplasdiploma toch al lang geleden gehaald? Enfin, heldhaftig stapte ik ALLEEN een toilethokje in. Schok nummer twee! Daar in de toiletpot was een hele vijver aangelegd met een diepte van ruim twee meter. ( oké, dat is overdreven, maar een goudvis zou zich er prima in vermaken) Hmmm.. Misschien een verstopping, maar een ander toilet proberen. Maar nee, ook naar was een olympisch zwembad aangelegd. Dus, zo heldhaftig als ik was, ging ik de uitdaging aan om precies zoveel te plassen dat het niet zou overstromen. Mijn gevoel van euforie was onbeschrijfelijk toen deze missie gelukt was! Na een drankje in de welbefaamde Heinekenbar ( waar waren al die Nederlanders nou?!? Niet in de Heinekenbar van Dubai blijkbaar ) zijn Eline en ik het vliegtuig in gestapt naar Jo'burg. Fantastisch ontvangen door allemaal lieve mensen, Emmanuel, Anna, Marunzu en semahlanhla en al die anderen. Het gaat nog wel even duren voordat die Afrikaanse namen soepel over de tong rollen. Al met al een lange dag, dus ik besloot op tijd in bed te kruipen en proberen te slapen met al die landende vliegtuigen boven mijn hoofd, maar dat schijnt te gaan wennen volgens mijn Indiase huisgenoot Farran. Na een vrij geslaagde nacht volgde schok nummer drie. Wat is het eerste wat een mens doet als ze wakker wordt? Precies, naar het toilet. Toiletervaring nummer twee kondigde zichzelf aan. Met mijn slaperige hoofd stap ik de badkamer in, doe de deur op slot, ga naar het toilet, spoel door, strompel naar de deur, draai de sleutel om... PATS! Sleutel breekt af! Ingesloten! Na flink rammen op de deur besef ik me dat Farran waarschijnlijk al naar het werk is. Shit! ( sorry mam, maar een ander woord kan dit niet omschrijven ) Na flink schreeuwen en gillen, besloot de buurman na een uur maar eens een kijkje te nemen. Farran werd terug geroepen en samen hebben ze de badkamerdeur, na twee uur, ingetrapt. Pffff... Nu weet ik wat claustrofobie inhoudt! Maar hè, je moet alles een keer meegemaakt hebben toch? Dat waren mijn avonturen van de afgelopen dagen. Uiteraard is er geen WiFi in het staffhouse en slecht WiFi in het hotel. Ik zit op dit moment in waarschijnlijk een van de kleinste McDonald's in de hele wereld. Ik tel 10 tafeltjes en iedereen haalt af.. Onwijs gezellig dus haha. Gelukkig wel WiFi! Waarschijnlijk wordt ook dit de plek, naast deze lekkere dikke Afrikaanse vrouw, waar ik mijn volgende avonturen zal delen.

Kusjes, Nienke


  • 08 Februari 2014 - 20:09

    Wendy:

    Geweldig! Nou ja voor jou iets minder, maar mij liepen de tranen overmijn wangen, ja van het lachen. Blijf schrinven erg leuk. x gr Wendy

  • 08 Februari 2014 - 20:38

    Oma En Opa :

    hallo nienke
    wat een avondtuur maar alles komt weer goed altijd hoop
    houden de moed nooit laten vallen
    heel veel gr en liefs van opa en oma
    xxxxxxxx

  • 08 Februari 2014 - 21:15

    Ben Frazer:

    Hoi Nienke.
    Wat een heerlijke ervaringen. Opgesloten op een toilet. Ik heb hetzelfde enkele jaren geleden meegemaakt toen heb ik de deur door midden getrapt (ja, ja, je doet wat in een paniek situatie!) Goed dat jij dat niet hebt gedaan want dan zouden ze je gelijk Bokito of i.d genoemd hebben daar in Afrika. Je bent dus gelukkig goed aangekomen. Blijf schrijven a.u.b. dan doen wij dat ook. groetjes Ben en Ineke

  • 08 Februari 2014 - 21:28

    Jacqueline:

    Lieve Nienke, wat een verhaal, zo mooi beschreven. Blijf schrijven en laat ons je avonturen meebeleven. Ik ben trots op je, je slaat je overal doorheen. Ik kijk uit naar het volgende bericht. Dikke kus, mama

  • 08 Februari 2014 - 22:37

    Je Broertje:

    Hoi nienke,
    Zie je wel dat ik mee had gemoeten dan had ik jou kunnen bevrijden

  • 08 Februari 2014 - 22:40

    Je Broertje:

    Alle smiley's zijn weg sorry.
    Dus veel geluk en veel succes en blijf naar de meest gezellige mc donalds gaan om te schrijven.
    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxx je broertje

  • 09 Februari 2014 - 09:02

    Papa:

    Als je dan toch een cultuurschok moet ondergaan dan maar gelijk. Je beschrijving van de beide toiletverhalen doen mij denken aan de lotgevallen van soldaat Schweik. Een soldaat die aan het front verblijft en soortgelijke ervaringen met wc's (latrines) heeft als jij had. Landende vliegtuigen heb je nu eenmaal bij een vliegveld. Het zal vast wel gaan wennen over goed vijf maanden ga je het missen. Hoor je de brullende geluiden van leeuwen en het trompetgeschal van olifanten. Tsja ..... En dan de Mc Donalds. Enkel voor de wifi niet erg maar als je er iedere dag gaat eten ........ Er staat vast niet altijd rats, kuch en bonen op het menu zoals bij soldaat Schweik.

    Liefs papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 5421

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 11 Augustus 2014

South-Africa!

Landen bezocht: